Thursday, April 14, 2011



Hohohoho Assalamualaikum semua.. Sekarang jam menunjukkan pukul 1.45 a.m. Mata ni masih bertahan nampaknya..so aku cuba isikan masa aku dengan merepek kat blog ni.. Malam ni aku xde nak cakap pape yang best or pnting pon cuma aku nak share pape jelah yang aku rase skrang..hehehe!

Ermmmm... Sekarang ni kan, aku ada lah kawan ngan sorng mamat ni.. name die Adi (bukan name sebenar) kikiki.. Nak tawu kau kenal cmne?? die konon col aku la, ckap dapat no aku kat hnset die baru beli. Ntah betol ke x, who care??!! aku bukan kesah pon kan.. Then, aku lak gatal pegi layan..padahal awl2 tu mmg aku x mau layan pon.. malas ar,buang maso! Layan laki ni bukn aku minat sgt pon..nk berSMS, bergayut kat telepon berejam2.. bnyak keje laen kot.. Tapi ntah kenapa nga die ni,saje aku nak layan..maklum ar, aku dah clash ngan sume skandal2 aku dah sbb diorng kantoi ngan awek diorng.. aku tggal lah.. hahahah! baek x aku?? gaduh la korng nak gaduh..tu korng pnye umah tangga la.. aku x kcau korng pon, laki ko yg kcau aki..

Bukan aku tawu die ada gf.. menyampah jantan cmtu!
Berbalik pada topik kite, si Adi ni bile aku dah rapat2 ngan die, mula la suke kat aku..
padahal kenal kat dalam nset je kot.. menyampah lagi la aku ngan jantan2 ni..
aku ni plak sbuk memanjang, mane nak ada mase aku nak layan2 anytime..
tapi aku x take srius pon die ske kat aku tu, mgkn saje nak uji aku ke ape kan tapi asyik2 col, SMS, i rimas la u..huhuhu!

Patotlah i single smpai skrg sbb i ni mmg x layak bercinta..tapi bab tackle, POWER!! hahaha.. oooppppsss..korang jgn lah salah faham.. aku ni jenis low profile org nye. aku sedar aku ni bukn cun pon, cantik pon,cute pon tapi msng2 ada keistimewaan msing2..care aku mndekati org adalah melalui psiklogi..aku lebih suke memberi nasihat atau teguran yang membina. lelaki ni mgkin susah die nak terima taw tapi kalau kite ada care yg betul, die boleh terima..malah bukan hanya menerima tapi mngikut.. jnji nsihat tu bagilah yg elok2, bukn pada benda yg x elok..hehehe! aku nak cakap ape sebenarnye ni ek?? aku pon x tawu lah.. aku cuma nak cakap aku lebih selesa idup cmni..single.. Korang tawu x kenapa aku x pikir nak ada partner pon??
  1. Allah marah.
  2. Mama n Abah aku tak suka.
  3. Aku tak suka.
Bila mane aku berpegan yang Allah marah, I meant dalam Islam xde yang halal untuk couple so insyAllah aku cuba untuk ikot. Knp cuba?? Aku juga manusia biase yg x pernah lari dari kesilapan.
Bila mana kadang2 naluri aki terlintas untuk couple tapi aku ingt prinsip aku yg ke2, mama n abah aku marah..bile fikir mama n abah, diorang yg paling aku syg..pling mnyayangi aku..perlu ke aku cari org laen, saudara yang ajnabi dgn aku untuk mencurahkan kasih syg, cinta, rindu die untuk aku?? semua tu menjanjikan yang halal ke buat aku??? oohhhh!

Bile berbicara soal ini mesti ramai yg pertikaikan tapi kau sampaikan secara tak formal lah. aku masih kurng pengetahuan tapi klau kite dah tawu benda tu dah nyata, terang lagu bersuluh, perlu ke kite nak suluh lagi wlaupun dah terang?? perlu jgk..bagi lagi terang..silau! hahahaha! Apabila aku dah tawu Allah marah, org tua aku mrh automatik aku pon jadi xsuke pada smua2 ni kerana ini akan mengundang maksiat semata2. Lebih mendatangkan keburukan dari kebaikan..

Ada sesetengan org berkata, couple ni leh bagi kite semangat untuk belajar.. Yeke??
Knp smangat itu perlu hadir dri org laen?? Rakan2 sejantina x boleh?? sbb naluri ngan kwn sejantina ni laen.. klau rkan sbilik sruh solat, liat nye masyAllah.. Kalau pkwe sruh, (konon pkwe tu caring la, baek la, ciri2 suami soleh) solat lalu! pkwe sruh pkai tudung, pakai lalu! Cuba mak bapak sruh, berbuih mulut2 nka ikot.. ape ni?? mak ayh yg jage dri kecik smpai besar, xde nye nk ikot ckp mak ayh tu..

Ni lah anak zaman skrg kan?? aku bukn nak berlagak baik tapi itulah realiti.. Aku juga pernah melakukan silap, kadang2 aku sedar silap aku, Alhamdulillah la aku sedar jgk..tuhan bagi hidayah jgk kat aku tapi yg xsedar dgn kesilapan sndri?? terus hnyut dan hnyut..istighfar..aku mohon jauhilah aku dari perkara2 yg Engkau murkai..same2 lah kite cuba renung2kan n berfikir sejenak akan hal ini..

Wallahwa'lam..


No comments:

Post a Comment