Saturday, April 16, 2011

6 Reasons Why Im Feel Sweet to Be SINGLE! :P




Artikel Cinta ini telah disampaikan oleh saudara silver_planet di Forum Tentang Cinta dan diolah oleh Aku Wanita Biasa

Tidak berteman? Rasa sunyi? Memang kadang2 aku pon rasa camtu,sunyi giler..bile ada masalah then xder tempat mengadu tapi tu dulu..skrang aku rasa single ni FUN! Usah harungi detik bersendirian dengan perspektif pesimistik. Aku ada beberapa reason la why i feel sweet to be SINGLE!

1. Bebas dan berdikari
Kalau nak shoping,jalan2,njoy2,derak2 ore klate oyak,x yah duk pikir lame2.. dengan kebebasan yang ada,aku boleh membuat apa sahaja yang aku suka, sama ada keluar ngan kawan2,maen bowling,tgok wayang,ape2 jelah janji korang boleh beza la mane baek mana buruk ka.. Jika korang teringin mencuba stail rambut baru, pergilah ke salun dan dapatkan nasihat. Bukan sahaja kebebasan ini dapat memberi korang ruang untuk mebuat perkara yang diinginkan, dapat berkenalan dengan lebih ramai rakan baru tanpa perlu risau boyfren berasa cemburu. ye kan?? bagi kau syookkk camtu..tapi x tawu la korang kan, sunyi la konon xde tempat bermanje..hehehhe!

2. Jadi rakan yang baik
Kalau xderk boyfren ni, aku rasa ada banyak masa bersama kawan2. Aku boleh ke KB bersama-sama dan mengadakan BBQ di pantai. Bukan sahaja mengeratkan hubungan malah memberi peluang mengenali diri dan kawan. Detik yang dikongsi bersama boyfren ke padang bola atau futsal boleh digantikan dengan membuat aktiviti yang lebih berfaedah dengan kawan2 yang laen.

3. Lebih banyak masa berkualiti di rumah
Ibu bapa sering terasa keseorangan apabila anak gadis sudah besar dan mempunyai boyfren terutamanya apabila anak-anak sudah bekerja dan mempunyai rumah sendiri. Kalau single, lebih banyak masa boleh diluangkan bersama mereka di rumah. Sama ada makan malam bersama atau berbual-bual di hujung minggu cukup bermakna kepada mereka. Ye x?? Ni untuk boyfren ada mase,untuk mak xpelah xde pon..bosan la..org tua la..ape la.. Bukan itu sahaja, korang juga boleh membantu ibu mengemas rumah atau menolong ayah mencuci kereta. Hubungan kekeluargaan akan lebih erat. Baru bahagia...

4. Kuat keuntungan dengan part-time
Dengan banyak masa terluang, korang boleh membuat kerja part-time. Bukan sahaja memberi wang lebih malah berpeluang berkenalan dengan orang baru. mungkin korang bertuah bertemu teman baru yang berkongsi minat yang sama. Tapi aku x sempat la nak part time..

5. Jimat kos
Bila berdating, perbelanjaan akan meningkat. Bila single, perbelanjaan boleh dijadikan simpanan dan digunakan untuk aktiviti yang diinginkan seperti melancong ke luar negara dan membeli komputer riba baru. Aku boleh memilih untuk makan fast food dan pulang ke rumah menikmati makanan ibu. Bukan itu sahaja, tidak perlu keluarkan bajet untuk hari2 spesel seperti hari kekasih, ulang tahun dan sebagainya. Tu sume maksiat jah, org putih punye keje nak hancurkan kite... :P

6. Kurang beban tanggungjawab
Aku tak perlu risau sama ada rakan-rakan boyfren sukakan aku atau tak,tak perlu risau sama ada ibu bapanya mempunyai impresi positif terhadap aku. Dengan menjadi single, aku hanya perlu bertanggungjawab pada diri sendiri. Segala keputusan terletak di tangan aku dan tak rasa gusar atau bimbang sama ada ia akan merisaukan boyfriend aku

No comments:

Post a Comment