Wednesday, April 13, 2011

Bermula lah episod baru dalam hidup aku..

"Tingggg tonggggg... " ( senyap jerk....)

5 minit kemudian...

"Tingggg tongggg...."(duppp dapp duppp dapppp! jantung bedenyut-denyut )
"Assalamualaikum.. Berikut diumumkan pemenang pilihanraya Jawatankuasa Perwakilan Kolej Tun Hussein Onn sesi 2011/2012.."
........................................
.......................................
........................................
.........................................
......................................
.......................................
......................................
....................................
..........................................
..........................................
"Seterusnya, calon no 10, Fatin Farhana Binti Harun dari kos CS 111.."

Arggghhhhhhh! Tak ku sangka.. Tak ku duga.. Kemenangan yang akan menimpa..
Dah ku coba pertahankan, tapi orang nak aku juga..
Hahahha! begitulah gimik2 saat2 aku dinobatkan sebagai YB kat kolej kediaman ni.
Huhuhu mula2 ingat x dapat dh. Klau x dapat pon aku redho jerk..
Dapat Allhamdulillah.. Amin~
Hurmmmm malam itu bermulalah episod baru dalam hidup aku..
Aku telah diberi 1 amanah, tanggungjawab dan kepercayaan yang besar oleh pelajar2 yang lain untuk menggalas tanggungjawab sbgai 'leader mereka..
Bagi aku ini adalah satu amanah yang sgat besar n sgat berat untuk aku pikul tapi
Allah sntiasa disisi aku untuk menentukan segalanya..
Bila sebut saje JPK, semua org dpat bayangkan kesibukan yang melanda mereka
sehingga kadang2 mereka takut untuk memegang jawatan ini lagi tapi aku cuba untuk
mengubah persepsi itu bahaya tugas adalah tugas, bukan hanya sekadar nama & pangkat.

Kini aku juga diberi kepercayaan oleh rakan2 seangkatan, Cik Azmi, mantan2 JPK untuk memegang portfolio sebagaiNaib Yang Di-Pertua Jawatankuasa Perwakilan Kolej Tun Hussein Onn bagi sesi 2011/2012.
Alhamdulillah semua ini tidak pernah ku sangka sehingga aku boleh smpai ke tahap ini..
Aku seakan bermimpi bila fikirkan hal ni hahaha!
Tapi x mengapa, mgkin ini yang ditentukan untuk aku.
InsyAllah aku akan cuba buat yg terbaik demi kolej, penghuni2 kolej, rakan2 dan yg pling utama
untk diri aku sendri..
Aku harap, Allah memberi kekuatan kepada aku untuk aku menggalas segala tanggungjawab dan amanah ini dengan sebaik2 nya serta mendapat keredhaan-Nya.. InsyAllah.. dan aku juga berharap pelajaran aku x terabai malah meningkatkan prestasi aku dalam segala aspek sama ada akademik atau kokurikulum..

No comments:

Post a Comment