Wednesday, July 6, 2011

Keluh kesah..

Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim..
Berikanlah aku kekuatan untuk menghadapi semua dugaan-Mu ini..
Sesungguhnya aku insan yang lemah Ya Allah..
Imanku tidak kuat.. Akidahku tidak cukup kukuh..
Ilmu ku tidak cukup mantap..
Untuk aku hadapi semuanya dengan baik,hati yang ikhlas..
ya Allah..sesungguhnya aku mengalirkan air mata,merintih
kepadaMu ya Allah..
Aku menerima ketentuaanMu,qada' & qadar Mu..
Tapi kadang2 aku juga mengeluh..
Ya Rahman Ya Rahim.. Aku memohon,kuatkanlah hatiku..
Tabahkanlah hatiku untuk menghadapi apa sahaja ketentuanMu
dengan hati yang redha & terbuka..
Hanya Engkau tempat aku memohon..
Bercerita sesama manusia akan menimbulkan fitnah & umpatan..
malah menambahkan dosa..
Sesungguhnya diri ini tak terdaya lagi..
Engkau lah maha Mengetahui..

Amin~

No comments:

Post a Comment